Een klein bericht in De Tijd trok mijn aandacht – het
dateert ondertussen van vrijdag 2 maart maar het heeft aan actualiteit niets
aan waarde ingeboet. “Digitale kloof tussen Vlaamse en Waalse bedrijven”. Een
klein niemendalletje, zal u misschien zeggen, een detail in deze tijden van
besparingen, begrotingsmaatregelen en dergelijke. Akkoord, maar tezelfdertijd
symptomatisch misschien voor het verschillend ondernemersklimaat in België?
“Tussen ondernemingen in het noorden en het zuiden van het
land gaapt een digitale kloof, zo blijkt uit een inventaris door de
directmarketingspecialist Email-Brokers. Van de 27.500 e-commercesites zijn er
twee derde Vlaamse en slechts een vijfde Waals” (De Tijd, 02.03.2012).
1 opmerking:
Deze column slaat nergens op. Dit is een typische reactie van een V-belanger die met zijn vergrootglas een punt wil uitvergroten om nog maar eens te "bewijzen" dat de Walen nergens toe dienen. Stel u nu eens voor Meneer Logghe dat die digitale kloof er in de toekomst niet meer is en we op digitaal vlak een stevig België hebben waar iedereen bij baat? Zou dat niet mooi zijn? Ik walg van dergelijke publicaties die niemand ook maar iets bijbrengen. Zagen en klagen; dat zou de slogan van Vlaams Belang moeten zijn. Groeten, een trotse optimistische én realistische Belg.
Een reactie posten