POLITIEKE COLUMN:

Wegens beëindiging van mijn politiek mandaat wordt deze blog niet langer bijgewerkt.
Oudere bijdragen blijven online staan.





donderdag 14 juni 2012

Bang hoeven we in Brussel niet te zijn, aldus VRT


Aansluitend op het steekincident, waarbij twee agenten in Brussel gewond werden, was onze ‘eigen’ televisiezender er als de kippen bij om het allemaal af te doen als “verspreide, geïsoleerde gevalletjes”. De VRT-journalist sloot het nieuwsbericht af met een geruststellend: “Bang hoeven we in Brussel dus niet te zijn”.
Los van deze steekincidenten, zelfs los van de recente gebeurtenissen rond Belkacem en diens vereniging Sharia4Belgium, moet mij van het hart dat de berichten die ik de jongste weken vanuit de georganiseerde islam binnenkrijg, absoluut niet geruststellend zijn. En dan druk ik mij voorzichtig uit. Hoe moet je als ouder reageren als je verneemt dat een islamleerkracht in plaats van een ambulance te bellen, koranverzen begon te reciteren toen een van zijn leerlingen op de speelplaats een epilepsieaanval kreeg.
Een ‘geïsoleerd geval’? Een zonderling? Verantwoordelijken van de Scholengroep Brussel hebben er in elk geval genoeg van. Zo verklaarde een van hen in Het Laatste Nieuws (09.06.2010): “Ik maak mij zorgen over de nieuwe generatie islamleerkrachten. Die jonge lichting evolueert niet in de goede richting”.
Zover is het trouwens al gekomen, dat men niet eens meer in het openbaar durft verklaren wat “niet in de goede richting evolueren” betekent. Het betekent gewoon dat de nieuwe lichting islamleerkrachten gewoonweg fundamentalisten zijn. Het gaat om fundamentalisme dat in het openbaar onderwijs binnensluipt. We zullen het weer niet geweten hebben, zeker?
En de overheid, zult u zich afvragen? Het beleid belooft dat er meer inspecteurs komen.  Bang hoeven we dus niet te zijn in Brussel, niet voor onszelf en niet voor onze kinderen…

Geen opmerkingen: