POLITIEKE COLUMN:

Wegens beëindiging van mijn politiek mandaat wordt deze blog niet langer bijgewerkt.
Oudere bijdragen blijven online staan.





vrijdag 4 mei 2012

Er is ook goed nieuws uit de VSA


Uit een bericht uit de gratis krant “Metro” (24.04.2012) leer ik dat de Amerikaanse televisiezenders met de handen in het haar zitten. Steeds meer jonge mensen laten het televisiescherm voor wat het is, wat natuurlijk niet zonder gevolgen is op de advertentie-inkomsten.
Omdat alle zenders met hetzelfde fenomeen te kampen hebben, zou er nu sprake zijn van een heuse trend. “De Amerikaanse kijker zapt niet weg, hij zet zijn tv gewoon uit. In plaats daarvan zetten mensen een dvd op, of gaan ze andere dingen doen”.
Opmerkelijk en positief – mijn persoonlijke inschatting natuurlijk – is dat de meest aantrekkelijke doelgroep voor televisie, de 18- tot 49-jarigen, de televisie het vaakst voor bekeken houdt. “Zenders Fox en ABC noteerden dalingen van 20 en 21%”. 

Geen opmerkingen: