POLITIEKE COLUMN:

Wegens beëindiging van mijn politiek mandaat wordt deze blog niet langer bijgewerkt.
Oudere bijdragen blijven online staan.





vrijdag 8 augustus 2008

Ook bij De Post tevéél Nederlandstaligen in dienst!

Een cynische titel natuurlijk. Wie dit ook maar één moment geloofd heeft, mag mij contacteren: ik betaal hem (of haar) met plezier een pint. Gisteren hadden wij het over het personeel van de FOD Justitie, vandaag zou ik u graag even de cijfers voorleggen van de personeelsbezetting bij De Post, een overheidsbedrijf zoals u weet. Minister Vervotte bezorgde mij heel wat personeelsgegevens die ik in percentages heb omgezet.

Statutair personeel bij de De Post

- in 2005 op een totaal van 27.721 personeelsleden 15.601 op de Nederlandstalige taalrol, of 56,2%
- in 2006 een percentage van 56,7%
- en in 2007 vinden wij 57% Nederlandstaligen terug in de personeelsbezetting

Contractueel personeel bij De Post

- in 2005 maakten de Nederlandstaligen met 6.293 personeelsleden zo’n 57% van het totale contractuele personeel uit,
- in 2006 was dit 56,6%
- en in 2007 toch al 57%

Ook bij De Post valt de balans nog altijd in het nadeel van Vlaanderen uit: op een totaal van 36.626 personeelsleden in 2007 is dit al snel goed voor 1.000 bijkomende Nederlandstaligen in dienst. Opvallend is verder dat in alle cijfergegevens die voorliggen de federale loyaliteit van de Franstaligen toch wel bijzonder groot blijkt te zijn!

Geen opmerkingen: