POLITIEKE COLUMN:

Wegens beëindiging van mijn politiek mandaat wordt deze blog niet langer bijgewerkt.
Oudere bijdragen blijven online staan.





dinsdag 9 oktober 2007

Miss België gesplitst?

Neen, u moet mij geloven op mijn eerste communiezieltje dat ik geen regelmatig P-Magazine-lezer ben. Maar toch verschijnen er soms, héél soms, pareltjes van journalistiek die men niet kan laten liggen.

Ignace Crombé, voorzitter van het comité dat elk jaar een nieuwe miss België op de planken neerpoot, heeft volgens een bijdrage in het P-Magazine (25.09.2007) ook dit jaar enorm veel moeite moeten doen om enkele Waalse kandidates aan te trekken. Ze moeten nochtans niet klagen, want de voorzitter legt hen geen strobreed in de weg. “Franstalige meisjes moeten niet altijd roepen dat ze benadeeld zijn. Ze moeten geloven in zichzelf. Dat kan je ook doortrekken naar de Walen in het algemeen”, aldus deze Ignace Crombé.

Reden genoeg voor de journalist om te peilen bij de missmaker naar de toekomst van België. En het moet gezegd, Ignace Crombé windt er geen doekjes om: “Wie weet hoeven we deze discussie over een jaar niet meer te voeren. Dan spreken we misschien niet meer over België, hé. Dat zou de zaken voor mij wel een stuk vergemakkelijken”.

Ja, als ook de laatste kroonjuwelen er aan geloven…Geen Miss België meer binnenkort, maar misschien wel Miss Vlaanderen? Bedankt, mijnheer Crombé.

1 opmerking:

Leo Norekens zei

Toch even een correctie: Ignace Crombé is de organisator van "Miss Belgian Beauty", concurrent van "Miss België".
Same difference... :-)