POLITIEKE COLUMN:

Wegens beëindiging van mijn politiek mandaat wordt deze blog niet langer bijgewerkt.
Oudere bijdragen blijven online staan.





vrijdag 21 mei 2010

verkiezingsdagboek

Mocht u het nog niet hebben opgemerkt, beste lezer, dan kunnen wij u ook niet veel verwijten. Van de federale verkiezingen van 13 juni 2010 is echt nog niet veel te merken in het straatbeeld. Onze affiches zijn klaar, het campagnebeeld is gedrukt en de foto-affiches worden vandaag geleverd. Voor de goed geoliede oorlogsmachine die het Vlaams Belang is, kan de strijd beginnen.

Belangrijke verkiezingen, ik moet u hiervan niet meer overtuigen, meen ik. De Vlamingen zijn de chaos beu. Drie jaar Belgisch moeras is genoeg, trop is teveel.  Voor mij en vele medestanders is het duidelijk dat alleen Vlaamse onafhankelijkheid een begin van herstel van de normaliteit kan inluiden en dat hiermee ook de twee andere V’s uit ons programma, veiligheid en vreemdelingen, kunnen worden aangepakt. Binnen het Belgisch bestel lukt het immers niet meer. Er komt geen herziening van de snelbelgwet omdat de Franstaligen, die electoraal belang hebben bij steeds meer vreemdelingen, die wet niet willen afschaffen. Er komt geen einde aan de eindeloze instroom van steeds nieuwe vreemdelingen, omdat de Franstaligen het niet willen. Er komt geen einde aan de zogenaamde familiehereniging, omdat diezelfde Franstalige steeds nieuwe vreemdelingen als electoraal kiesvee ontdekken.


Justitie geraakt maar niet hervormd. Er komt geen oplossing voor de vele criminaliteitsproblemen in onze steden en er komt geen wijziging in het beleid van justitie zolang de Franstaligen een vinger in de pap te brokken hebben. Er komt geen jeugdsanctierecht omdat zij het niet willen. De Vlaamse partijen waren allemaal – allemaal, zonder één uitzondering dus – gewonnen voor een eenheidsrechtbank, met een snellere, meer efficiënte werking. De Franstaligen niet en die eenheidsrechtbank komt er dus niet.

Ik ga dus opnieuw voor de Kamerlijst van de Vlaamse onafhankelijkheidspartij, het Vlaams Belang. Ik doe dat in ploeg - want ik ben een ploegspeler. Ik ga er dus voor, samen met de collega's Koen Bultinck, Agnes Bruyninckx, Stefaan Sintobin, Yves Buyse en Chris Verougstraete. Met de vele jonge en minder jonge kandidaten op de Kamer- en Senaatslijst. Met enthousiaste militantenploegen in alle regio's, steden en gemeenten.
 
U kan mij de komende dagen onder andere op volgende plaatsen ontmoeten:
Vrijdag 21 mei 2010: markt in Waregem (vanaf 17 u 30) en daarna 20 u 00 Zangavond Waregem (OC De Roose, Smedenstraat 4)

Zaterdag 22 mei 2010 Afspraak: 20 u 30 in Gezelle: Sinksenfoor in Roeselare


Zondag 23 mei 2010 (voor- en namiddag): Patersmarkt in Roeselare

Maandag 24 mei 2010: 9 u 30 aan Gezelle (sluitingsdag van Gezelle). Volledige actiedag (met bezoek aan markten in Diksmuide, Kemmel, Kortrijk).

Dinsdag 25 mei 2010 om 8 u 30: bezoek aan wekelijkse markt in Roeselare. Samen met Roeselaarse militanten. Daarna radio-optreden voor Radio 2

Woensdag 26 mei 2010. Vertrek om 9 u 00 aan Gezelle. Markt in Torhout.

Ik houd u natuurlijk allemaal op de hoogte van de activiteitenkalender van de volgende weken.











.

Geen opmerkingen: